Popcorn od zawsze był nieodłącznym elementem wizyty w kinie, jednak ostatnio stał się także dodatkowym źródłem przychodu dla właścicieli kin. Coraz popularniejsze stają się bowiem wymyślne, kolekcjonerskie pojemniki na ten przysmak, które przyciągają uwagę widzów i zachęcają do zakupu. Ekskluzywne naczynia w limitowanych seriach, nawiązujące do najgorętszych nowości filmowych, sprzedają się jak świeże bułeczki i przynoszą konkretne zyski. To świetna okazja dla kin, by zarobić nie tylko na biletach, ale także na sprzedaży przekąsek.
Specjalne pojemniki na popcorn jako magnes dla widzów
Kina od dawna szukają sposobów na przyciągnięcie widzów i zachęcenie ich do odwiedzenia sal kinowych. Jedną z nowszych strategii jest wprowadzanie specjalnych, kolekcjonerskich pojemników na popcorn, nawiązujących tematycznie do najgorętszych premier filmowych. Te niecodzienne naczynia na przekąski, stylizowane na bohaterów i rekwizyty z filmów, okazały się prawdziwym hitem i skutecznie zachęcają fanów do zakupu popcornu właśnie w kinie, a nie tylko biletu na seans.
Widzowie chętnie płacą dodatkowe pieniądze za możliwość zjedzenia popcornu z ulubionego filmu w wyjątkowym, kolekcjonerskim pojemniku. Taki zakup jest dla nich swego rodzaju pamiątką i sposobem na zademonstrowanie swojej miłości do danej produkcji lub bohatera. Niektórzy wręcz trzymają te naczynia w oryginalnych opakowaniach i wystawiają jako element dekoracyjny.
Pierwsze tego typu popcornery spotkać można było już kilka lat temu, jednak dopiero ostatnio stały się powszechne niemal we wszystkich sieciach kinowych. I choć na początku wzbudzały uśmiech politowania, teraz okazują się strzałem w dziesiątkę i skutecznym magnesem przyciągającym widzów.
Najpopularniejsze kolekcjonerskie popcornery
Wśród najchętniej kupowanych pojemników na popcorn wymienić można m.in. stylizowany na głowę R2-D2 z Gwiezdnych Wojen, różowy kabriolet Barbie nawiązujący do filmu Barbie czy figurkę smoka z How to Train Your Dragon.
Fani chętnie kupują też pojemniki stylizowane na popularnych bohaterów filmowych, np. Batman, Spiderman czy Minionki. Dużym powodzeniem cieszą się również naczynia nawiązujące kształtem do charakterystycznych rekwizytów lub pojazdów z danych produkcji.
Popcorn w ekskluzywnych opakowaniach - dodatkowy zarobek kin
Popcorn od dawna kojarzony jest z kinowymi seansami i stanowi ważną część całego rytuału oglądania filmów na dużym ekranie. Jednak oprócz podstawowej roli przekąski, popcorn zyskał teraz nową funkcję - stał się dodatkowym i niezwykle lukratywnym źródłem przychodu dla kin.
Specjalne, kolekcjonerskie pojemniki na popcorn sprzedają się jak świeże bułeczki, więc kina chętnie je wprowadzają. Ceny za tego typu naczynia zaczynają się już od 20 dolarów, ale za bardziej wymyślne projekty klienci płacą nawet 40-50 dolarów.
Przy dużych hollywoodzkich produkcjach nietrudno o szybki wyprzedaż nawet kilkudziesięciu tysięcy takich popcornerów. To oznacza naprawdę pokaźny, dodatkowy zarobek dla kin, często idący w setki tysięcy dolarów przy jednym filmie. Nic więc dziwnego, że kina chętnie inwestują w specjalne naczynia.
Największe hity sprzedażowe
Najlepiej sprzedają się pojemniki związane z filmami na podstawie znanych marek i z dużą, lojalną widownią. Do takich hitów należał np. pojemnik w kształcie różowego kabrioletu Barbie z filmu Barbie (prawie milion dolarów przychodu) czy naczynie stylizowane na samochód Dominica Toretto z filmu Szybcy i wściekli.
Kolekcjonerskie pojemniki na popcorn hitem sprzedaży
Kolekcjonerskie pojemniki na popcorn można już nazwać prawdziwym hitem sprzedażowym. Sieci kinowe prześcigają się w coraz bardziej wymyślnych projektach, a fani podchodzą do ich zakupu niezwykle entuzjastycznie. Pojemniki na popcorn dołączyły więc do gadżetów filmowych jako obowiązkowy element promocji dużych premier kinowych.
Niektóre z najciekawszych ostatnich projektów to m.in. pojemnik w kształcie głowy Baby Yody z serialu The Mandalorian, stylizowany kapelusz czarodzieja z filmu Fantastyczne zwierzęta: Tajemnice Dumbledore czy interaktywna lampa z Aladyna. Pomysłowość twórców nie zna granic.
Początkowo wydawało się, że tego typu gadżety popcornowe będą jedynie ciekawostką i chwilową fanaberią. Tymczasem okazały się strzałem w dziesiątkę i obowiązkowym punktem promocji każdego większego tytułu filmowego. Miłośnicy danej franczyzy po prostu muszą mieć taką symboliczną pamiątkę.
Wirusy i meme internetowe najlepszą reklamą popcornu
Choć początkowo kolekcjonerskie popcornery miały być tylko ciekawym gadżetem dla oddanych fanów danej franczyzy, to ostatecznie zyskały znacznie większą popularność i zainteresowanie szerszej publiczności. W dużej mierze zawdzięczają to internetowi, a w szczególności memom i viralom.
Choć początkowo kolekcjonerskie popcornery miały być tylko ciekawym gadżetem dla oddanych fanów danej franczyzy, to ostatecznie zyskały znacznie większą popularność i zainteresowanie szerszej publiczności. W dużej mierze zawdzięczają to internetowi, a w szczególności memom i viralom.
Niektóre z projektów pojemników na popcorn okazywały się bardzo podatne na przeróbki i żarty w internecie. Przykładem może być pojemnik w kształcie piaskowego robaka z filmu Diuna, który ze względu na swój kształt stał się obiektem licznych memów i doczekał nawet parodii w programie Saturday Night Live. To z kolei rozbudziło zainteresowanie i ciekawość wśród osób, które na co dzień nie śledzą nowości filmowych i z pewnością nie kupiłyby takiego gadżetu.
Podobnie było w przypadku figurki Baby Yody, która po premierze serialu The Mandalorian błyskawicznie stała się internetowym viralem i bohaterem niezliczonych memów. Nic więc dziwnego, że pojemnik w kształcie głowy tej uroczej postaci również cieszył się ogromną popularnością.
Wiralowy rozgłos w sieci okazuje się więc często najlepszą i najtańszą formą promocji dla kolekcjonerskich popcornerów. Szczególnie jeśli powstaną wokół nich zabawne memy lub parodie. To znakomita, darmowa reklama, która rozbudza zainteresowanie wśród potencjalnych klientów.
Studia filmowe i sieci kin czerpią zyski z opłat licencyjnych
Choć to kina są bezpośrednimi sprzedawcami pojemników na popcorn, to duże zyski z tej działalności czerpią również wytwórnie filmowe. Każdy projekt takiego gadżetu wymaga bowiem wykupienia licencji od właścicieli danej marki filmowej.
Studia filmowe inkasują więc konkretne opłaty licencyjne za prawo do wykorzystania ich bohaterów, elementów scenografii czy charakterystycznych rekwizytów. Im popularniejsza jest dana marka, tym wyższe licencje może narzucić studio.
Liderami pod względem zysków licencyjnych są oczywiście najwięksi gracze rynku filmowego, czyli Disney, Warner Bros. czy Universal. Ale nawet mniejsze wytwórnie mogą liczyć na dodatkowy przypływ gotówki z opłat za specjalne popcornery nawiązujące do ich hitów kinowych.
To znakomity sposób monetyzacji popularności danych marek filmowych i bohaterów. Nic więc dziwnego, że hollywoodzkie studia bardzo entuzjastycznie podchodzą do pomysłu kolekcjonerskich pojemników na popcorn.
Wymyślne naczynia na popcorn zwiastunem powrotu widzów do kin
Choć kina przez długi czas zmagały się z problemem odpływu widzów, którzy coraz chętniej wybierali seanse domowe zamiast wyjścia do kina, to wygląda na to, że nadchodzi era powrotu do starych zwyczajów. Jednym z symboli tej zmiany są właśnie modne ostatnio kolekcjonerskie popcornery.
Coraz więcej osób decyduje się bowiem na zakup specjalnych pojemników na popcorn i wizytę w kinie, by móc z nich skorzystać. To oznacza, że rośnie rzesza widzów, którzy znów postrzegają kino jako miejsce wyjątkowych doznań i przeżyć, a nie tylko opcji obejrzenia nowego filmu.
Moda na kolekcjonerskie popcornery pokazuje więc, że ludzie znów cenią sobie magię wspólnych seansów kinowych i poszukują czegoś więcej niż samego obrazu na ekranie. A to zwiastuje powolny, acz systematyczny powrót do dawnych kinowych zwyczajów.
Podsumowanie
Popcorn od dawna kojarzony był z kinowymi seansami, jednak teraz stał się także dodatkowym źródłem przychodów dla kin dzięki modzie na kolekcjonerskie pojemniki. Te wymyślne naczynia na popcorn, nawiązujące do filmowych hitów, okazały się strzałem w dziesiątkę. Chętnie kupowane przez fanów, przynoszą konkretne zyski kinom i wytwórniom filmowym. To świetny sposób na dodatkowe przyciągnięcie widzów do kin i zarobienie nie tylko na biletach, ale i przekąskach.
Kolekcjonerskie popcornery pokazują też, że ludzie powoli wracają do dawnych kinowych zwyczajów i znów cenią wspólne seanse na dużym ekranie. A to dobra wiadomość dla przemysłu filmowego i właścicieli kin, którzy mają szansę odzyskać utraconą widownię.